29 Ways To Stay Creative

By | Inspiratie | One Comment

Via @stephanhagens kwam ik bij een post terecht op The Next Web, met tof filmpje: 29 Ways To Stay Creative. Very nice.. Mocht je geen zin hebben om de video te kijken, maar toch willen weten wat de 29 manieren zijn? Check ze dan hier onder. Maar raadt je eigelijk gewoon aan om op play te klikken.

De 29 manieren ‘to stay creative’

  1. Maak lijstjes
  2. Neem overal een notitieboek mee naar toe
  3. Probeer ‘Free Writing
  4. Ga bij je computer vandaan
  5. Stop met ‘jezelf neer te halen’
  6. Neem pauzes
  7. Zing onder de douche
  8. Drink koffie
  9. Luister naar nieuwe muziek
  10. Wees open
  11. Omring jezelf met creatieve mensen
  12. Zorg dat je feedback krijgt
  13. Werk samen
  14. Geef niet op
  15. Oefen, oefen & oefen..
  16. Sta jezelf toe fouten te maken
  17. Ga naar een nieuwe plek
  18. Tel je zegeningen
  19. Rust veel…
  20. Neem risico’s
  21. Breek de regels
  22. Forceer het niet
  23. Lees een pagina van het woordenboek
  24. Creëer een kader
  25. Stop met proberen het in iemand anders’ ogen goed te doen
  26. Heb je een idee? Schrijf het op!
  27. Ruim je werkruimte op
  28. Maak plezier
  29. Maak iets af

Internet: De primaire levensbehoefte

By | Nieuwe Media | No Comments

Voor alle mensen die beweren dat elementen als lucht, voeding en slaap de eerste levensbehoeftes zijn, leven in een oude wereld (ik hebt het ook tegen jou, meneer Maslow). De wereld voor het internet. Althans, dat is mijn mening. Ik heb de afgelopen maanden geleefd aan die andere kant van de tijdslijn. Als een Mickael J. Fox heb ik gereisd door de tijd en ben ik nu weer back in the future. Ik heb geleefd zonder Internet.

Read More

Merkambassadeurs: Het begrip

By | Merken | No Comments

Merken en hun marketeers zijn niet langer alleen de baas over hun eigen merk. Het zijn voor een groot deel de consumenten die bepalen wat een merk doet en die zich het merk ‘eigen’ maken. (Wipperfürth, 2005) Dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht, maar er is wel duidelijk te zien dat merken die hun merk ‘los durven te laten’ een sterke band krijgen met de consument. Read More

Merkambassadeurs: Het belang

By | Merken | No Comments

Als afsluiter van mijn studie Reclame Marketing & Communicatie heb ik een scriptie geschreven over Merkambassadeurs. Dit was een merkspecifiek onderzoek (voor Bacardi) en heb dit onderzoek uitgevoerd in opdracht van het mooie bureau Fitzroy. Naar eigen zeggen is Fitzroy een “activatiebureau”, waarin strategie een sleutelrol speelt binnen de campagnes, met als motto:

It is not the strongest of brands that survives, nor the most intelligent. It is the one most adaptable to change.

Read More

iPhone vs. Ladyphone

By | Nieuwe Media | No Comments

Vandaag ben ik voor een moeilijke keuze komen te staan. Na twee lange jaren verslaafd te zijn geweest aan mijn iPhone 3GS vond ik het tijd om T-Mobile gedag te zeggen en voor een sim-only abonnement te gaan bij Telfort. Want ja: “Mijn iPhone kan heus nog wel een jaartje mee!” Nog geen week na de overgang van T-Mobile naar Telfort gebeurt het dan toch. Mijn iPhone heeft het begeven. Nou ja. De speakers hebben het begeven. Dit is toch niet zo erg zou je denken? Nou.. Dit brengt mij op de volgende vraag. Wat is tegenwoordig de meest belangrijke functie van de Telefoon??

Read More

Boekreview: Sex, Blogs & Rock ‘n Roll

By | Nieuwe Media, Review | No Comments

Ik maak er geen geheim van dat ik het leuk vind om te schrijven en dus ook om te bloggen. Doe het alleen te weinig en dat is wel jammer. Daarom werd ik ook getriggerd toen ik het boek van @ejpfauth tegenkwam: Sex, Blogs & Rock ‘n Roll. Na het doorspitten van zijn weblog Dutch Problogger heb ik hem dan ook op mijn Bol.com verlanglijstje gezet en kreeg hem vorige week binnen. Het heeft me slechts een paar treinreisjes naar Amsterdam gekost om het boek vandaag na de laatste pagina dicht te slaan.

Read More