Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Dortlog | December 13, 2017

Scroll to top

Top

Blog - Page 6 of 6 - Dortlog

Het einde van e-mail

September 15, 2009 |

Het einde van de e-mail zoals we die nu kennen nadert. Wie anders dan, u raadt het al, Google werkt er aan een nieuwe vorm van e-mail, genaamd ‘Google Wave’. Het is natuurlijk helemaal waar wat zij zelf zeggen, hoe vreemd is het dat we nog steeds een technologie gebruiken die 40 jaar oud is en nog eerder bestond dan internet en browsers zoals we die nu kennen. Ja, zo oud is e-mail al. Zij hebben zichzelf dus de vraag gesteld “Hoe zou e-mail eruit hebben gezien als we het nu zouden uitvinden”. Het antwoord is Google Wave. Dit product wordt aan het einde van dit jaar gelanceerd, is open source, dus iedereen kan zijn eigen versie bouwen en is totaal anders dan de e-mail die we nu kennen.

Read More

Twitter voor dieven

June 9, 2009 |

Leuk! Laat constant weten wat je aan het doen bent! Zit je op het toilet? Vertel eens hij ie eruit ziet! Is je eten aangebrand? Foto! Kettingbotsing? Laat het snel weten, straks is het NOS Journaal je voor! Wat is Twitter toch leuk. Daar denkt het echtpaar Hyman uit Amerika inmiddels iets ander over. Ze Twitterden er lustig op los. “We gaan over een week op vakantie!”. “Al lekker aan het inpakken!”. Suprise suprise, toen het echtpaar terugkwam van vakantie was het hele huis leeggeroofd.

Read More

Trends in online media

June 8, 2009 |

De mediawereld, en dan met name de online mediawereld, is een wereld waarin dingen snel veranderen. Nieuwe ontwikkelingen, applicaties, social communities wisselen elkaar in sneltreinvaart af. Als de ene ontwikkeling net door de mainstreamgebruiker is omarmd, staat de volgende hippe toepassing alweer op de stoep. Dit kan voor een bedrijf dat zich in deze wereld bevindt, en afhankelijk is van deze ontwikkelingen en trends, positief of negatief uitpakken. Het ligt er maar net aan hoe je daar als bedrijf mee omgaat. Loop je voorop en ga je mee met alle nieuwste ontwikkelingen, loop je het gevaar dat je jezelf voorbij loopt. Doe je niks en wacht je af, ga je achter de feiten aanlopen. Het is lastig om hier de ideale mix in te vinden.

Read More

Poken

January 22, 2009 |

What it Is: Poken is a new way to collect the contact information of the social media, from the people you meet in real life. It’s a kind of an electronic business card. How it works? Very simple. A Poken is a small cube, looking like a panda bear or a voodoo doll. When you tap Poken-to-Poken, you are instantly connecting to your friends or colleagues.

Why it’s cool: We live in a digital world, using social networks more and more. Using a Poken is a great way to bundle all of the networks you are using; Facebook, Twitter, everything is possible. It’s so simple, just tap Poken-to-Poken and you’ve got yourself a new contact, with all the contact info at once. It’s a nice and easy way to expand your social network.

7scenes

January 22, 2009 |

What it is: 7Scenes is a new GPS platform, which you can use for games and tours! It sounds simple, and it is. An example. The Van Gogh museum in Amsterdam wants to give his costumers the opportunity to do a ‘search’ within the city, in which they show them all the historical beauties in the centre. They simply have to create a ‘scene’ on the website of 7Scenes, and the players can do the search on their mobile pones, by using their GPS.

Why it’s cool: It’s cool because 7Scenes offers a complete new type of gaming, consider it as ‘real life gaming’. The players are playing with each other, using the GPS systems on their mobile phones. Organisations are able to use the location-based content display, to increase the costumer relations.