Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Dortlog | December 13, 2017

Scroll to top

Top

Over Laurens Dortland

Laurens Dortland

Hoi, leuk dat je mijn blog bezoekt! Op dit blog vind je eigenlijk vanalles wat. Wat ik interessant vind, wat me bezig houdt of wat ik gewoon mooi vind. Ik houd van merken en content. Hoe bouw je een sterk merk, hoe zet je consumenten in om samen aan je merk te werken, hoe creëer je relevante content voor je klanten of bezoekers. Als het er dan ook nog eens mooi uit ziet, en het is online, dan maak je me een gelukkig mens.

Interesse: merken, content, online & design.

Ik heb 4 jaar de studie Reclame, Marketing & Communicatie gedaan aan de Hogeschool van Amsterdam (na een meer creatieve periode aan de Multimedia Academie in Amersfoort) en heb tijdens deze studie de Merkenmanagement minor gevolgd. Tijdens mijn studie heb ik verschillende stages gelopen, o.a. Tribal DDB en Fitzroy. Bij die laatste heb ik tevens mijn afstudeerscriptie geschreven over het onderwerp ‘merkambassadeurs’. Mocht je het interessant vinden, 2 hoofdstukken staan als blogpost op deze site, waar ik inga op het belang en het begrip merkambassadeurs. Inmiddels ben ik – na 2 jaar projectmanager bij INDG te zijn geweest – werkzaam als Conversion Marketeer bij het jonge ConversionMob.

Laurens Dortland: Curriculum Vitae


  • logo conversionmob

    Conversion Marketeer
    ConversionMob
    October 2013 – heden

    ConversionMob gelooft dat alleen merken die in alle fasen van de klantreis een optimale user experience bieden in staat zijn om in een ‘connected world’ het verschil (op conversie) te maken.

    Wij zien dat merken steeds meer moeite hebben om onderscheidend te zijn. Consumentengedrag wordt steeds complexer door de snelle opkomst van connected devices. Gebruik van data (business intelligence) is het meest krachtige middel om alle digital touchpoints met consumenten te optimaliseren en binnen transparante en verzadigde markten het verschil te maken. Wij helpen onze klanten (o.a. InShared, De Mandemakers Groep, Werkspot, Winkelstraat.nl en Campingbooking) om het digitale domein optimaal te benutten met maximale conversie als resultaat. Dit doen wij vanuit een pragmatische data-gedreven aanpak, gecombineerd met diepgaande merkenkennis: smart data meets brand knowledge!

    www.conversionmob.nl

    Projectmanager
    INDG
    October 2011 – 2013

    INDG optimizes the way brands inspire and serve their customers online. With a team of 65 people, working from Amsterdam and London, INDG serves major brands such as Philips, Quickstep, Orange and Vodafone. Brands that work with INDG offer customers more human ways to engage with their products online and provide a more natural transition of this engagement across channels and devices. This allows ‘engagement at scale’ which results in a dramatic increase of online conversion while driving down marketing and support costs.

    http://www.indg.com/
    http://www.behance.net/indg

    Specialties: customer engagement, product experiences, content localization, product configurators, augmented reality, mobile applications, product animation, cross channel marketing, product advisors, realtime 3D, 3d applications, meubelplanner, buying guides.

    Strategy Internship
    Fitzroy BV
    February 2011 – August 2011 (7 months)

    Strategy internship at Fitzroy. Writing a thesis on Bacardi and work within the strategy department.

    http://www.fitzroy.nl/

     

     

    Strategy Internship

    Tribal DDB
    January 2010 – June 2010 (6 months)

    During my internship at Tribal DDB, I have worked on the strategy department for six months. I have worked on clients such as Philips, Cornetto & Ziggo.

    http://www.tribalddb.nl/

    Internship Online Planner
    Leylines
    January 2009 – April 2009 (4 months)

    Training period at Leylines as online planner. Worked on clients like Ministerie van VROM, Make A Difference Day & Aquafresh.

    http://www.leylines.nl/

  • Hogeschool van Amsterdam
    Minor, Brandmanagement
    2010 – 2011

    Activities and Societies: Brandmanagement, Strategic Marketing, Design, Designmanagement, Accountmanagement, Visions ons Brands

    Hogeschool van Amsterdam
    Advertising, Marketing & Communication
    2007 – 2011

    Activities and Societies: This is my fourth year of the education ‘Advertising, Marketing & Communications’. I passed the first three years without any problems.

     

    ROC Midden Nederland
    Multimedia Academie
    2003 – 2007

    Activities and Societies: Graduated in 2007. In the four years at the Multimedia Academy I worked with software such as Flash, Dreamweaver, Photoshop and 3D Studio Max.