De humor van Innocent

By January 31, 2012Inspiratie, Merken

Na mijn minor merkenmanagement ben ik toch iets meer over merken na gaan denken dan voorheen. Zo vind ik het merk Innocent een ontzettend sterk merk en is het een merk dat echt gaat leven als ik er aan denk. Maar wat maakt dat merk nou zo sterk?

Innocent is echt een persoon als ik er aan denk. Iedereen wordt betrokken in de Innocent familie en dat voel je. Het begint al met het verhaal hoe Innocent tot stand is gekomen. Drie mid-twintigers uit Engeland besluiten smoothies te gaan maken. Eerlijke smoothies, die voor 100% uit fruit bestaan en nul toegevoegde stoffen hebben. Maar de manier waarop ze hebben besloten om het bedrijf daadwerkelijk te starten is toch zeker opmerkelijk te noemen. Ze zijn naar een festival in London gegaan met $500 aan fruit en zijn smoothies gaan uitdelen. Ze plaatsten twee vuilnisbakken. Eén met ‘yes’ en één met ‘no’. Als je vond dat de heren hun baan moesten opzeggen om smoothies te gaan maken, moest je het lege flesje in de bak met ‘yes’ gooien, en als je vond… Nou ja, je snapt wel wat ze moesten doen als ze dat geen goed idee leek. Maar je raadt het al: de yes-vuilnisbak puilde uit en de heren zeiden ze volgende dag hun baan op en zijn begonnen met het maken van smoothies.

Humor

Innocent VerpakkingHet is natuurlijk allemaal heel erg belangrijk dat ze het beste voorhebben met onze planeet en onze gezondheid, maar het meest sterke aan het merk vind ik toch wel de humor die ze hebben als merk zijnde. Bij de smaak ‘kiwis, apples & limes’ staat onderaan de lijst met ingrediënten een afbeelding van een trompet, met de mededeling dat er geen trompetten in de smoothie zitten. BRILJANT! Het is toch mooi als je iemand – mij in dit geval – aan het lachen krijgt met je productverpakking. Daarnaast zie je overal op de site humoristische teksten terugkomen. Voorbeeldje van de vraag om bij de Innocent familie te komen:

Oh ja, we zullen je gegevens niet aan iemand anders geven*

* echt niet. Serieus. Echt Niet.

Het moet toch prachtig zijn om met je merk en product bezig te zijn en daar nog de grootste lol in te hebben? Ik vind het echt prachtig om te zien hoe sterk dit merk in elkaar zit. De kinderlijk eenvoudige vormgeving van alle uitingen, het persoonlijk antwoorden op foto’s van Facebook gebruikers en de duidelijk lol en passie die ze hebben voor hun vak, maakt dit voor mij een plezier om naar te kijken en mee in aanraking te komen. Ik zeg: goed bezig Innocent!

dortland

Author dortland

More posts by dortland